Hanumanasana

hanumanasana

In de yang yoga les deze week zullen we spelen met hanumanasana, de split. Maak je geen zorgen, je hoeft niet de volledige houding te doen als je lichaam daar nog niet aan toe is, de mijne is dat in ieder geval nog niet. Maar dat neemt niet weg dat we wel kunnen ontdekken wat er wel mogelijk is, waarbij je misschien wel meer kan dan je denkt (of niet natuurlijk..). Het is een interessante houding voor het onderste deel van je lichaam. De weefsels rondom je benen, bekken en onderste deel van je torso zouden bij voorkeur lang en sterk zijn. Als je lengte mist, zoals ik, dan zal de nadruk liggen op het creëren van lengte terwijl je sterk blijft, zodat je niet overstrekt. Wanneer je wel flexibel bent ligt de nadruk meer op kracht en wat meer weerstand bieden tegen de zwaartekracht. Op deze manier zal je niet in de houding ‘hangen’ waarmee je de weefsels rondom het bekken juist zwakker maakt en stabiliteit verliest. Hoe dan ook, of je nu flexibel bent of niet, door de kracht zal de energie door je onderlichaam gaan stromen!

De yin yoga les zal ook over het bekkengebied gaan. We zullen ruimte creëren waar er misschien spanning zit. Beide ‘gordels’ van het bekken en de schouders hebben een connectie met elkaar. Dus ruimte en ontspanning in het bekkengebied zal ook een effect op het schoudergebied hebben.

Kijk op het rooster voor de tijden van de yang yoga en de yin yoga les in Rotterdam.

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: